Vad händer på skolbiblioteken?

Skolbibliotekarier i Västerbotten och Norrbotten bloggar tillsammans för att ge en inblick i vår verksamhet.


Välkommen att läsa, ställa frågor och kommentera!


onsdag 12 maj 2010

Umedalens bibliotek, Västangård

Aboriginer och innuiter ......

Bibliotekarier kan allt! Jo, det tror både elever och lärare. "Om jag var med i postkodlotteriet skulle jag ringa dig om jag fick ringa en vän" sa en lärare idag. Bra betyg på kunskapsbredden de tror man besitter som skolbibliotekarie. Roligt! Man blir glad!

Lugnt på eftermiddagen - trodde jag! Då kom både ett brev från BUP som ville ha tips på böcker i svåra ämnen och ett brev från en av våra svenskalärare: finns det böcker om statslösa folk och minoriteter? Så innan jag går på ledighet så får jag väl försöka hitta allt jag kan om aboriginer, innuiter, maorier, samer, romer m fl.

Imorgon flygardag och "ryssvärme" på ingång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar